ترفندهای کامپیوتری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 21 / 7 / 1391
بازدید : 1391
نویسنده : علیرضا سعادتی

پسورد دوم برای ویندوز

برای این منظور ابتدا داخل Run عبارت syskey را نوشته و OK کنید. در پنجره Securing the Windows

Database Account که باز شده است بر روی Update کلیک کرده و در پنجره Startup Key قسمت

StartupPassword را انتخاب کرده و پس از نوشتن پسورد مورد نظر و تایید آن هر دو صفحه را OK نمایید.

 

در قسمت System Generated Password نیز با انتخاب گزینه Store Startup Key on Floppy Disk می توانید

یک فلاپی بسازید که کامپیوتر برای بوت شدن به آن نیازمند می باشد، به عبارت دیگر سیستم بدون قرار دادن

آن فلاپی در فلاپی درایو بالا نمی آید.  Store Startup Key Locally هم حالت Default می باشد که برای غیر

فعال کردن دو حالت قبل باید این گزینه را انتخاب کنید.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

6 روش تا هرزنامه کمتری بگیرید!

روش‌های زیر می‌تواند در کاهش دریافت هرزنامه‌ها به کاربران کمک کند:


 

از آدرس ایمیل خود محافظت کنید


 

ممکن است به رستوران و یا هتلی رفته باشید و در برگه‌ی اطلاعات هتل و یا کارت نظردهی رستوران از شما بخواهند که ایمیل‌تان را وارد کنید.


 

همچنین اکثر وب‌سایت‌ها برای ارائه خدمات رایگان از کاربر می‌خواهند حساب کاربری رایگان با ایمیلی معتبر بسازد. اما هزینه‌ی این خدمات رایگان به شکل دیگری باید پرداخت شود.


 

بسیاری از شرکت‌ها این آدرس‌های ایمیل‌ را جمع آوری کرده و ایمیل لیست‌های مختلفی می سازند که متناسب با علاقه‌ی کاربران دسته بندی شده است. این ایمیل لبست‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی و تجاری فروخته می‌شوند. به این صورت کاربران ناخواسته درگیر این تجارت پرسود شده و روزانه ده‌ها هرزنامه دریافت می‌کنند.


 

 


 

قوانین مربوط به حریم خصوصی را بررسی کنید


 

قبل از ثبت آدرس ایمیل‌تان برای دریافت هرگونه خدمات و یا اطلاعات، بخش مربوط به سیاست حریم خصوصی وب‌سایت مورد نظر را بررسی کنید. در این بخش به کاربران توضیح داده شده است که که از اطلاعات خصوصی‌شان چگونه محافظت خواهد شد و آیا در اختیار شرکت‌های دیگر قرار خواهد گرفت یا نه!


 

 


 

به گزینه‌های پیش‌فرض دقت کنید


 

وقتی برای ثبت نام در یک سرویس اینترنتی اطلاعات خود را وارد می‌کنید به گزینه‌هایی که به صورت پیش‌فرض انتخاب شده‌اند دقت کنید. در برخی مواقع این وب‌سایت‌ها از شما سوال می‌کنند که می‌توانند به صورت مرتب خبرنامه خود را برای شما ارسال کنند. با عدم انتخاب این گزینه‌های پیش‌فرض از دریافت خبرنامه‌ها و تبلیغات روزانه و هفتگی این وب‌سایت‌ها راحت شوید.


 

 


 

استفاده از فیلتر


 

بسیاری از شرکت‌های سرویس ایمیل به شما این امکان را می‌دهند که ایمیل‌های دریافتی خود را پالایش کنید. این کار می‌تواند بر اساس یک کلمه و یا یک عبارت مشخص صورت گیرد.


 

 


 

پیام را به عنوان اسپم گزارش کنید


 

برخی سرویس‌ها این خدمات را ساده‌تر و هوشمندتر ارائه می‌کنند. به عنوان نمونه در سرویس جی‌میل کاربر می‌تواند با انتخاب پیام دریافتی و فشار دادن دکمه Report messages as spam‌، ایمیل را به بخش مربوط به هرزنامه‌ها بفرستد و پس از آن اطمینان حاصل کند که ایمیل‌های مشابه (از نظر عنوان و فرستنده و گاهی محتوا) در بخش اصلی ایمیل جمع نخواهند شد.


 

همچنین این سرویس در جی‌میل این امکان را می‌دهد که آدرس ایمیل کاربر به صورت اتوماتیک از ایمیل لیست و یا ایمیل اعضای گروه‌های اینترنتی، حذف شود.


 

 


 

به ایمیل‌های حاوی لینک‌ توجه کنید


 

یک روش ساده آلوده کردن سیستم ایمیل کاربران و یا سرقت اطلاعات کامپیوترها ارسال ایمیل‌هایی است که حاوی یک لینک آلوده است.


 

در این روش با استفاده از تیترهای جذاب کاربران تشویق به دیدن عکس، فیلم و ... می‌شوند. بسیاری از کاربران کنجکاو نیز فریب این روش را می‌خورند و در نهایت به دام این اسپم‌ها می‌افتند.


 

توجه کنید که آلوده شدن شما به این نوع هرزنامه‌ها دوستان و کسانی را که با آنها ارتباط ایمیلی دارید، آلوده می‌کند. پس همه نکات را که به امنیت شما در فضای مجازی کمک می‌کند جدی بگیرید. همچنین تلاش کنید که اطلاعات خود مرتب را بروز کنید.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

حافظه SSD چیست؟

نويسنده: سیده زهـــرا اسلامی | ساعت: 10:37 بعد از ظهر

همانگونه که می دانید فناوری این حافظه ها به گونه ایست که سوزن هارد با قرارگیری بر روی هد عمل آدرس یابی اطلاعات را انجام داده، و پس از پیدا کردن آدرس مورد نظر، داده ها را به رم انتقال داده و سپس برای عمل پردازش به پروسسور ارسال می شوند، با توجه به این که تمامی این مراحل اعم از جابه جایی سوزن، گردش هد و همچنین عمل آدرس یابی در هارد دیسک به صورت مکانیکی انجام می شود، موجب به وجود آمدن گرما، مصرف انرژی و همچنین به وجود آمدن زمان تاخیر در خواندن نوشتن می شود.

که تمامی این اتفاقات در کنار یکدیگر موجب به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل طولانی شدن زمان بوت سیستم، استهلاک قطعات مکانیکی هارد دیسک، تولید گرمای زیاد توسط هارد و در نهایت موجب کاهش سرعت کلیه ی عملیات پردازشی می شود.


 

 


 

علاوه بر مشکلات بالا هارد دیسک ها در برابر ضربه ی فوق العاده حساس هستند، به صورتی که ممکن است با ضربه ای کوچک هارد بسوزد و یا قسمتی از اطلاعات آن از بین برود.


 

اما گونه ی دیگری از حافظه ها وجود دارند که به SSD ها معروفند. تاریخ ساخت این نوع حافظه ها به قبل سال ۱۹۹۰ میلادی باز می گردد که در آن زمان استفاده از آن ها به طور فراگیر مرسوم نبود و تنها در مصارف نظامی و فضایی کاربرد داشتند، اما از سال ۱۹۹۵ به بعد کم کم استفاده از این نوع حافظه ها مرسوم شد.


 

به طوری که امروزه نمونه دستگاه هایی مانند تبلت ها ، سرورها، گوشی های هوشمند و همچنین کامپیوترهای قابل حمل از این نوع حافظه ها استفاده می کنند.


 

● اس اس دی ها دارای چه فناورهایی هستند ؟ معایب و مزایای آن ها نسبت به اچ دی دی ها چیست؟


 

SSD مخفف عبارت Solid state disk، منبع ذخیره سازی است که از نیمه رساناهای حالت جامد تشکیل شده است.این نوع فناوری همچنین در ساخت حافظه های فلش هم کاربرد دارد و به همین دلیل برخی از افراد SSD ها را حافظه های فلش یا EPP Rom می نامند.


 

هارد دیسک های حالت جامد یا همان SSD ها به حافظه هایی گفته می شوند که در آن ها از هیچ قطعه ی متحرکی استفاده نشده باشد، در ساخت آن ها از حافظه های مبتنی بر فلش یا SD Ram ها استفاده می شود.


 

استفاده از حافظه های مبتنی بر فلش در SSD ها باعث می شود تا زمان تاخیر به حداقل برسد و همچنین گرمای تولید شده کاهش یابد که تمامی این مسائل باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین سبکتر شدن این حافظه ها نسبت به هارد دیسک ها می شود. اما SSD ها هم همانند هارد دیسک درایوها دارای مشکلاتی می باشند که می توان از مهم ترین آنها به قیمت بالای این حافظه ها در مقابل هارد دیسک اشاره کرد.


 

شاید مهم ترین نکته در خرید یک حافظه سرعت خواندن نوشتن اطلاعات در آن حافظه باشد. اگر بخواهیم SSD ها را با هارد دیسک درایوها از لحاظ سرعت مقایسه کنیم، شاید به نتیجه درستی نمی رسیم ، علت آن را هم در ادامه بررسی می کنیم:


 

سرعت خواندن و نوشتن در هارددیسک ها یکسان است در صورتی که در SSD ها بر اساس ترکیب های مختلفی که وجود دارد نتایج متفاوتی در سرعت خواندن و نوشتن به دست می آید.


 

اندازه ی بلوک های داده ای که خوانده یا نوشته می شوند نیز در این ۲ یکسان نیست که به همین علت موجب تغییر نسبت در هر دو مدل حافظه می شود.


 

شیوه ی مدیریت سیستم ذخیره سازی در سیستم عامل تاثیر زیادی در سرعت SSD ها دارد.به عنوان مثال، هر چه اطلاعات مرتب تر ذخیره شده باشد، اندازه ی بلوک های داده ای بزرگتر می شوند که معمولا این اندازه بین ۳۲ تا ۲۵۶ کیلو بایت است. در نتیجه می توان گفت: سرعت اطلاعات در اس اس دی ها بین ۲ تا ۲۰ برابر بیشتر از هارد دیسک درایوها می باشد.


 

از طرفی اگر سیستم عامل برای کار با SSD ها بهینه سازی نشده باشد، کاربر افزایش سرعت محصوصی را در استفاده از SSD ها احساس نمی کند، در سیستم عامل های مانند ویندوز اکس پی و ویستا این بهینه سازی به صورت پیش فرض وجود ندارد.


 

و کاربران باید با نصب سرویس پک های موجودی که توسط ماکروسافت عرضه شده است، این امکان را فراهم آورند، اما خوشبختانه این امکان در ویندوز ۷ به صورت پیش فرض وجود دارد و این سیستم عامل با پشتیبانی از سیستم فایل ای Ex fat به طور کامل با SSD ها هماهنگ شده است.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

میانبرهای مرور وب برای همه مرورگرها

نويسنده: سیده زهـــرا اسلامی | ساعت: 4:10 بعد از ظهر

برای بستن یک برگه یا صفحه ای که در حال نمایش هست میتونید به سادگی با فشردن کلید های ctrl+w به صورت همزمان و یا کلیدهای کنترل و F4 این کار رو انجام بدید.


 

تا حالا شده موقع کار در اینترنت یک برگه یا همون تب رو اشتباها ببندید؟


 

یه میانبر بسیار عالی ، بازیابی آخرین برگه ایه که بسته شده. در حقیقت گاهی مجبور میشید آخرین تب باز شده که به اشتباه یا به هر دلیلی بسته شده رو باز کنید، در این شرایط ctrl+shift+t میتونه این کارو برای شما انجام بده.


 

گاهی کلیدهای ماوس هم می تونن کارتون رو ساده تر کنن.


 

به عنوان مثال فشردن کلید میانی ماوس که به اصطلاح میدل باتن گفته میشه وقتی که نشانه گر شما روی یکی از عنوان تب ها قرار گرفته باعث بسته شدن اون تب میشه.


 

یه حرکت فوق العاده پرکاربرد با ماوس اینه که میتونیم برای باز کردن لینک ها در تب های جدید، از فشردن همزمان کلید کنترل و کلید چپ ماوس استفاده کنیم.


 

کافیه که نشان گر ماوس رو روی لینک دلخواهمون قرار بدیم و کلید کنترل رو فشار بدیم. البته این کار برگه جدید رو باز میکنه اما ما همچنان روی برگه‌ای که بودیم باقی می مونیم. همچنین راه دیگه اینه که با کلیک با دکمه ی میانی ماوس اینمار رو بکنید ،


 

اگه خواستید بلافاصله به برگه جدید منتقل بشید می تونید قبل از کلیک کردن، به جز کنترل شیفت رو هم نگه دارید.


 

اگر هم نیاز باشه که لینکی رو نه در تب جدید بلکه در پنجره ی جدید مرورگر باز کنیم باید از مجموع کلید شیفت و کلید سمت چپ ماوس استفاده کنیم.


 

از تب ها خارج بشیم و بریم سراغ حرکت بین صفحه ها.


 

ترکیب کلید alt با کلیدهای مکان نما می تونه جایگزین خوبی برای back و forward باشه. گزینه‌هایی که شما رو به صفحه قبل و بعدی که دیدید هدایت می کنن. البته توی بعضی از مرورگرا این کار رو می تونید با کلید های backspace و shift+backspace هم انجام بدین.


 

یه کلید کاربردی دیگه هم esc هست که گوشه بالای سمت چپ صفحه کلید قرار گرفته و عملکرد جاری مرورگر رو قطع می کنه.


 

جا داره اشاره ای کنیم به کلید های Alt+Home. این ترکیب به شما کمک میکنه صفحه ای رو که بعنوان هوم پیج انتخاب کردید و یا پیش فرض خود مرورگر هست باز بشه.


 

راجع به زوم کردن هم صحبت کنیم که میتونیم از ترکیب کلید کنترل و + یا کنترل و چرخوندن کلید میانی ماوس به سمت بالا روی صفحه زوم کرد. و برای عمل عکس هم همونطور ،  با فشردن کلید کنترل و - یا کنترل و چرخوندن کلید میانی ماوس به سمت پایین این کار رو انجام داد.


 

یادتون باشه اگه همه این کارارو امتحان کردید و دلتون خواست نمایش صفحه از حالت غیر طبیعی بودن خارج بشه پیشنهاد میکنم کلید کنترل و عدد صفر رو فشار بدید تا همه چیز به اندازه ی خودش برگرده. البته برای اونهایی که متنای اینترنت براشون کوچیک هست میتونه خیلی مفید باشه.


 

حالا که بحث درباره حالت نمایشه اضافه کنیم که کلید F11 هم برای تمام صفحه کردن و یا فول اسکرین کردن مرورگر شما استفاده میشه.


 

بریم سراغ پیمایش یا بالا و پایین کردن صفحه. برای مرور صفحه ها جدا از اسکرول موس می‌تونید از کلید Space یا Page Down برای یک مقدار پایین تر رفتن یا کلید Shift + Space و یا Page up برای بالا رفتن استفاده کنید.


 

بد نیست بدونید کلیدHome  هم ما رو به بالاترین جای ممکن وبسایت و End ما رو به پایین ترین قسمت اون صفحه منتقل میکنه.


 

از یک بار کلیک کردن با کلید میانی ماوس روی جایی که هیچ چیزی نباشه هم میتونیم برای حرکت به سمت بالا، پایین توی صفحه استفاده کرد.


 

برسیم به قسمت نوارآدرس، معضل بزرگ خیلی ها. برای اینکه بخواید در نوار آدرس، آدرس وبسایتی رو وارد کنید، به جای حرکت موس و کلیک کردن روی اون، کافیه از ترکیب کلید کنترل با حرف L استفاده کنید


 

اگه در صفحه کنترل و ال رو بگیرید ، فورا در نوار آدرس میشه آدرس رو وارد کنید


 

ترکیب کلیدهای کنترل و اینتر بعد از نوشتن آدرس وبسایت همونطور که خیلی ها میدونند باعث میشه که به ابتدای آدرس، www و به آخر اون .com اضافه بشه تا احتیاجی به نوشتن کامل آدرس نباشه، البته در مرورگرهای به روز شده بعد از کلید اینتر عبارت اختصاری www به ابتدای آدرس اضافه میشه اما نمایش داده نمیشه، حتی اگه شما اون رو تایپ هم کنید بعد از اینتر پنهان میشه.


 

همینجا این رو تکرار کنیم که در مرورگر های جدید لازم نیست که صفحهی گوگل رو بازکنید و در اونجا جستجو کنید ، در همین نوار آدرس که در تصویر میبینید ، فقط عنوان رو بنویسید ، خود مرورگر کتوجه میشه که منظورتون جستجوی این عنوانه ، زحمت جستجو رو خودش میکشه


 

آخرین میانبر نوار آدرس هم ترکیب کلید های Alt + Enter هست. وقتی روی نوار آدرس هستید این ترکیب باعث میشه که یک برگه جدید با همین آدرس فعلی باز بشه، این قابلیت به درد کسایی می‌خوره که میخوان ببینن صفحه مورد نظرشون آیا تغییری کرده نسبت به چند لحظه قبل یا خیر.


 

خب میرسیم به میانبرهای جستجو؛ تقریبا تمام مرورگرهای جدید یک قسمت جستجو اضافه کردن که نیازی به باز کردن موتور جستجو و بعد تایپ کلمه یا جمله ی مورد نظرتون نباشه.


 

برای اینکه سریعتر به اون قسمت دسترسی پیدا کنید کافیه که کلید های Ctrl+E رو همزمان فشار بدید که البته در مرورگرهایی که قسمت جستجو رو به نوارهای بالا اضافه نکردن هم این عمل شما رو به نوار آدرس برای نوشتن آدرس وب سایت منتقل میکنه.


 

وقتی در قسمت جستجوی مرورگر هستید، بعد از نوشتن مورد جستجو، اگر بجای اینتر از Alt+Enter استفاده کنید پنجره موارد پیدا شده موتور جستجو در یک برگه جدید نمایش داده میشه.


 

اما برای جستجو در محتوای صفحه ای که رو به روی شما باز هست، میتونید از ترکیب کلیدهای کنترل و F یا کلید  F3 استفاده کنید، مثلا برای پیدا کردن کلمه ی سیب در یک صفحه، کافیه که از این ترکیب استفاده کنید و در قسمتی که باز می‌شه این کلمه رو بنویسید، همچنین اگه کلمه ی سیب چند بار در صفحه تایپ شده باشد با فشردن کلید های Ctrl+G و یا F3 کلمه ی سیب بعدی و یا با Shift+F3 کلمه ی سیب قبلی رو پیدا میکنید.


 

بعضی ها هستن که از قسمت تاریخچه (History) و یا علامتدار کردن (Bookmarks) مرورگر استفاده میکنن، که البته برای اونهایی که زیاد با اینترنت سر و کار دارن بسیار ضروریه و خیلی کار رو ساده میکنه.


 

میانبرهای مربوط به این گزینه ها بسیار ساده هستن.


 

مجموع کلیدهای Ctrl+H تاریخچه ی مرور وبسایتهای شما رو دراختیارتون میذاره.


 

Ctrl+J به شما این امکان رو میده که موارد دانلود شده ی خودتون رو در مرورگر ببینید البته اگه قبلا اونها رو از لیست حذف نکرده باشید.


 

کلید Ctrl+D صفحه ای که رو به روی شما باز هست رو علامت دار یا همون بوکمارک میکنه که بعدا برای استفاده ی مجدد در دسترس باشه.


 

بعد از همه ی اینها، دو میانبر دیگه رو هم که خیلی ساده و معروف هستن


 

همیشه و همه جا مجموع کلیدهای Ctrl+P برای پرینت گرفتن از صفحه ای که در آن هستید استفاده میشه و Ctrl+S برای ذخیره ی همان صفحه از وب سایتی که در حال مرورش هست




:: موضوعات مرتبط: ترفندها , ترفند لپ تاپ و کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای کامپیوتری ترفندهای کامپیوتری ترفندهای کامپیوتری ر ترفندهای کامپیوتری ترفندهای کامپیوتری ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت گروهی آبخورگ خوش آمدید شما می توانید در این وب سایت پست بگذارید مانند فیس بوک و ....

آبخورگ رو میشناسی؟

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان" دانلود فیلم آهنگ عکس و نرم افزار+یوزر پسورد جدید نود ۳۲  "و آدرس  abkhorgi.LoxBlog.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com